Verdienmogelijkheden

Update augustus ’11

PvB onderzoekt de mogelijkheden van onderstaande verdienmogelijkheden:

Daarbij wordt hieronder geen onderscheid gemaakt tussen verdienen in cash en verdienen in bereik (functionaliteit of tools die PvB gratis aan gaat bieden om sitebezoek te stimuleren). Sommige hieronder genoemde punten zijn beter toepasbaar als marketingtool dan als directe cash generator.

De nader te bepalen Identity en Merk, zullen bepalen welke onderstaande aspecten, en in welke fasering, voor PvB geld gaan genereren, of verder getest gaan worden.

Reclame

  • advertenties (profielgerelateerde en meer exclusieve advertenties, passend bij de doelgroep)
  • Google Ads
  • bannering algemeen
  • advertenties/ ingezonden mededelingen/ in kader van regio- of stadspromotie
  • sponsoring algemeen
  • sponsoring van (regionale of plaatselijke deel van de content van) App
  • sponsoring van een (voorgeprogrammeerde of te ontwikkelen) route
  • adoptie van een thema (inhoudelijk); waarbij de inkomsten besteed worden aan actualisering of volledig maken van de beschrijvingen of promotie van dit onderwerp
  • sponsoring van evenementen
  • speciale themapagina ter promotie van events als tentoonstellingen en films, maar ook presentatie van nieuwe publicaties als boeken over erfgoed
  • nationale erfgoedagenda; highlighten van evenementen als Nationaal Museumweekend en Monumentendagen, Week van de Geschiedenis etc

alle bovenstaande punten kunnen ook via de PvB E-Nieuws gepromoot en betaald kunnen worden.

Content

  • het in licentie leveren van content aan commerciële partners die hun eigen online producten en diensten willen verrijken met kwaliteitscontent (hotelreserveringssites als  Zoover.com, routeplanners als TomTom);
  • het laten branden van een deel van de PvB content, bv. in het kader van een Europees themajaar, een jubileum, introductie van een nieuw type auto (de ‘Saabroute’ voor een optimale testrit).
  • leveren van onder PvB redactie en merk ontwikkelde artikelen aan printmedia, mede om bezoek aan de eigen website te stimuleren;
  • met eigen content ontwikkelde producten verkopen via webshop of bannering of sites derden:
  • je eigen kalender gedrukt
  • je eigen catalogus met erfgoedobjecten; of individueel geprint

Affiliate marketing:

  • games (Napoleon the Game)
  • boeken
  • apps die aanbevolen worden door PvB redacteuren of centrale redactie, te laten bestellen via Bol.com of Amazon.com; % naar PvB
  • reizen van derden in erfgoedsfeer, aanbevolen door PvB community
  • diverse andere mogelijkheden: bij voorbeeld onder PvB merknaam te organiseren cultuurhistorische reizen; de afhandeling wordt gedaan door de partners (B&B/hotelboekingen, in overleg met andere partners);

Eigen producten

  • opbrengsten van op de PvB content gebaseerde producten als Apps voor Iphone of e-reader verkocht via eigen of affiliate platformen; Lite versie gratis; meer informatie betaald
  • eigen eenvoudige game
  • verkoop van een eigen persoonlijke PvB reisgids of dagboek/reisverslag (omvang, regio, thema) en deze na POD (printing on 403 Forbidden demand) thuis laten bezorgen, of cadeau doen. Deze is na betaling ook rechtstreeks als e-pub bestand voor de e-reader te downloaden;
  • deze dienst aanbieden aan eigenaren van accommodaties die hotelboeking in arrangement aanbieden. Na boeking ontvangt de gast een digitale versie van kleine reisgids thuisgestuurd, met verwijzing naar PvB om uitgebreider en meer persoonlijk te bestellen.
  • samenstellen en (laten) drukken van catalogus van erfgoedobjecten of ???

Merchandising

  • merchandising en vermarkten van het merk PvB. Een reeks van producten en diensten kan op termijn gebruik maken van de merkbeleving van PvB; T-shirts en sweatshirts via de eigen website verkopen
  • rechten voor preferred suppliers die gespecialiseerde producten en diensten binnen de PvB community mogen aanbieden;

Overige inkomsten

  • binnen de informele community kan een meer formeel lidmaatschap worden aangeboden. Dit kent een gedifferentieerd pakket van voordelen en waardering, enerzijds gebaseerd op betaald lidmaatschap, en anderzijds op de actieve participatie binnen en voor PvB.
  • ontwikkeling van een webshop
  • donatiebutton per PlvB;
  • verrijking van de content op de website van erfgoedrelaties: contekstualisering van objecten via de PvB database: onderlinge relaties tussen andere objecten, maar ook betekenisrelaties met content uit PvB
  • opmaken van eigen organisatiewebpagina als themapagina; onderscheid tussen PlvB, PlvB uitgebreid (men wil de PvB pagina gaan exploiteren als eigen website), erfgoedinstelling (geen PlvB) lite, en uitgebreid (men wil hier meer exposure voor de eigen organisatie, met linking naar eigen website?)
  • online ticketing voor erfgoedinstellingen
  • hotels hightlighten op een stadspagina of

    403 Forbidden

    regiopagina; kosten voor banneradvertentie; deze laten doorllinken naar boeken bij Zoover; dus dubbel verdienen

Voor meer informatie over marketing, zie onze Update onder Project.

Subpagina’s:

The next time publish Sites Meaning successively several capabilities that our platform to generate revenues. Suggestions for further reading, links to interesting content, tips with names of experts in this (sub) field or a philosophical / financial / economic / marketing technical arguments like we publish on our blog to share with everyone.

Earn Option 1: Advertising:

* Ad (profile related and


nginx/1.6.3
more exclusive advertising to suit the target audience), a collaboration with Next2News option. The quality that strives Sites Meaning, does the use of a service from Google Ads;
* Advertising / communications submitted under regional or city promotion. Tourism organizations are shifting their communications budgets increasingly to online, a more commercial Layar that each region provides additional accommodation information gives opportunities to generate revenues

Earn Option 2: Content

* To deliver content licensed to commercial partners who have their own online products and services to enrich quality of content (such as hotel reservation sites Zoover.com, planners and TomTom);
* The burning of part of the Sites of Meaning content, including in the framework of a European theme years, an anniversary, the launch of a new type of car (‘Saab Route’ for optimum test drive). Organizations or businesses can create an environment within their own places of meaning and their message as optimal communication;
* Provide inter Sites Meaning Editors and brand developed articles to print media, also to visit the website development;