Promotietool: DE IF THEN IS NOW MIRROR


Geplaatst op 21 februari in Nieuws. Nog geen reacties

Promotietool: DE IF THEN IS NOW MIRROR

Na succesvolle pilot met Centraal Museum nu beschikbaar voor alle Nederlandse culturele en erfgoedinstellingen
NIEUWE PROMOTIETOOL VOOR TENTOONSTELLINGEN: DE IF THEN IS NOW MIRROR

Speciaal voor de tentoonstelling Blue Jeans van het Centraal Museum ontwikkelde if then is now de eerste Mirror. Op dit online platform is de meest uiteenlopende content rondom het thema ´jeans´ samengebracht. Heden en verleden worden tegenover elkaar gezet in een verrassend en gelaagd verband. De Mirror maakt het mogelijk om thema’s uit de tentoonstelling te verbreden en verdiepen, om interactief met publiek te communiceren en zorgt tot slot voor een vergroting van het online publieksbereik.

Na het bewezen succes van de Bluejeans Mirror van het Centraal Museum stelt if then is now deze dienst vanaf nu ook beschikbaar voor andere erfgoedinstellingen (archieven, musea en bibliotheken). Bekijk hier de Blue Jeans Mirror.

if then is now ontwikkelde de Mirror om de beleving van het thema jeans nu (now) en toen (then) te vergroten. Het bleek meteen een prima tool om tentoonstellingen en activiteiten van erfgoed- en culturele instellingen onder de aandacht van het grote publiek te brengen. Zo biedt het platform een schatkist aan informatie en 403 Forbidden context rond de tentoonstelling of activiteit. De Mirror is ook nog eens zeer geschikt om te liken, en te delen via Facebook en andere sociale media. Dat leverde al vele honderden extra views op. Opvallend waren ook de enthousiaste reacties en welwillendheid bij partners van de tentoonstelling om de Mirror en de tentoonstelling via hun eigen online en offline kanalen te delen, waardoor een groter en breder publiek werd bereikt.

Voor meer informatie over de Mirror of if then is now: info@ifthenisnow.nl of 06-31974866 (Menno Heling).




Delen

Geschreven door Janne Heling



Geef een reactie